27.03.2013

Dwa przepisy na domowe maseczki

Zaczęła się przerwa świąteczna, więc będę miała więcej czasu, w związku z tym planuję na dniach pobawić się w robienie masek do włosów. Na pierwszy ogień pójdą te dwa przepisy:

Maseczka z jajkiem

  • żółtko jajka
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1/2 łyżeczki oliwy z oliwek
  • 2 łyżeczki maski bezsilikonowej
  • 1/2 łyżeczki skrobi ziemniaczanej
  • 1/2 łyżeczki olejku rycynowego
  • kilka kropel soku z cytryny
  • kilka kropel nafty

Maska taka nie nadaje się do zbyt częstego używania. Lepiej nie nakładać ją na włosy częściej niż raz na parę tygodni. Można dodać do niej kapsułkę z witaminą E. Należy trzymać ją na włosach przez kilka godzin pod czepkiem i ręcznikiem, całość dobrze jest podgrzać suszarką. Po spłukaniu warto nałożyć odżywkę, by nie mieć problemów z rozczesaniem włosów.


Maseczka z płatkami owsianymi

  • 1/3 szklanki płatków owsianych
  • 1/3 szklanki wody
  • 1 łyżkę miodu 
  • 1 łyżka odżywki
  • 1 łyżeczka oleju (ja użyję oleju z pestek winogron)
 Tę maskę należy trzymać nieco krócej - do godziny, potem włosy trzeba umyć szamponem. Efektem mają być miękkie, mięsiste, nawilżone, gładkie i odpowiednio dociążone włosy.



2 komentarze:

  1. Robiłam kiedyś maseczkę nr. 1 ale nieco uproszczoną bo dałam tylko dwa żółtka, łyżkę miodu, kilka kropel cytryny i kilka kropel oleju i szczerze byłam zadowolona z efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam maskę jajeczną, robię ją raz na dwa tygodnie i moje włosy są po niej wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...