15.05.2014

"Skóra głowy jest głupia"

Tak powiedziała mi kiedyś fryzjerka, mówiąc o tym, że skalp przetłuszczający się może być tak naprawdę suchy. Dzisiejszy post będzie któtki, a jego tematem będzie odżywianie skóry głowy z takim probleme.

Prawie na każdym blogu włosowym można przeczytać, że osoby o przetłuszczających się włosach odżywki powinny nakładać od ucha w dół albo od połowy długości. Jednocześnie na tych samych blogach można znaleźć radę, by walczyć z tym problemem deliaktnymi szamponami. Dlaczego? Bo skóra może być tak naprawdę sucha i wydzielając więcej sebum broni się przed silnymi detergentami. Skoro tak, to dlaczego właściwie nie nakładać na skalp odżywki?

Mając w pamięci słowa fryzjerki, zaczęłam raz w tygodniu nakładać na skórę głowy odżywkę lub maskę. Staram się unikać silikonów, ale większość emolientów, protein i humekantów mi służy. Skalp jest wtedy po prostu nawilżony, znika więc problem łupieżu (który lubi się pojawiać po szamponie Hipp...) i swędzenia, a także przetłuszczania.

Polecam więc poeksperymentować i  poszukać odżywki odpowiedniej do skóry głowy, zanim od razu zdecydujecie, że to nie dla Was. Kiedyś też tak myślałam, ale jednak bardzo mi to pomaga. :)

6 komentarzy:

  1. A ja właśnie ze skórą głowy nie mam żadnych problemów. Za to na długości moje włosy to maskara. Humorki i jedna wielka maskara ;o

    OdpowiedzUsuń
  2. Od kiedy zaczęłam używać mydła cedrowego problem z przetłuszczającą się skórą głowy zniknął :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podzielam Twoje zdanie ;) U mnie najlepiej sprawdza się na skalpie biedronkowa DeBa. Nie obciąża i nie przyspiesza znacznie przetłuszczania, polecam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi już brakuje pomysłów na walkę z przetłuszczającymi się włosami.

    OdpowiedzUsuń
  5. u mnie na szczęście sprawdza się ostatnio kakao, ale fakt, że z jakąś fajną odżywką możnaby i tak poeksperymentować:)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja zrezygnowałam z delikatnych szamponów na rzecz Alterry i jest duża poprawa, łupież po prostu zniknął już po drugim użyciu. Każdy skalp jest inny i każdy potrzebuje czegoś innego. U mnie np. olejowanie albo nakładanie odżywek na skórę głowy w ogóle się nie sprawdza :/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...